آموزش اسمبلی قطعات پوستهای در Solidworks 2018 (بخش ۱۱)
در بخش ۱۱ از دورهی مقدماتی آموزش سالیدورکس ۲۰۱۸ به آموزش ترسیم قطعهی مکمل با استفاده از ابزار Shell میپردازیم، شیوهی رنگ کردن قطعات در سالیدورکس را مرور میکنیم و با پوستههایی که چند ضخامت دارند، آشنا میشویم.
در نهایت یک فایل Assembly برای مونتاژ کردن دو قطعه از طریق قیدگذاری در سالیدورکس میپردازیم. در نرمافزار Solidworks انواع Mate یا قید برای مونتاژ کردن انواع مکانیزم و دستگاه وجود دارد. در این بخش چند میت ساده و کاربردی را بررسی خواهیم کرد. با ما باشید.
در بخش قبلی از آموزش سالیدورکس ۲۰۱۸ به طراحی یک قطعه مکعبی با قابلیت Shell یا پوسته پرداختیم. اکنون میخواهیم مکمل آن قطعه را طراحی کرده و اولین اسمبلی را در سالیدورکس مونتاژ کنیم.
ایجاد مکعب ساده و توپر در سالیدورکس
طبق معمول برای ساخت قطعهی جدید، روی منوی File و گزینهی New کلیک کنید. در دیالوگباکس فایل جدید نیز روی Part کلیک کنید.
شورتکات ساخت فایل جدید Ctrl + N است.
برای شروع طراحی، روی ابزار Extruded Boss/Base در نوار ابزار Features کلیک کنید.
قدم بعدی کلیک کردن روی صفحهی Front است.
روی ابزار Corner Rectangle در نوار ابزار Sketch کلیک کنید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.